חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בניית תנועה ופעילות ציבורית

מראשית עבודתה, יזמת "האקדח על שולחן המטבח" נבנית על שיתופי פעולה בין-ארגוניים ועל הידברות שוטפת בין פעילוֹת מקבוצות שונות. החל מ-2017, בעקבות פרסום הדוח "לא נצור", שהניח תשתית לעיסוק בכלל כלי הירייה במרחב האזרחי, הולך ונבנה גם שיתוף פעולה משמעותי עם פעילות ועם ארגונים פמיניסטיים פלסטיניים בישראל. ריבוי הקולות והיכולות המגוונות הגלומים ברשת קשרים זו תורמים להעמקה ולהפצה של ידע על מציאות כלי הירייה במדינה בתוך קהילות שונות, ומתכנסים במהירות וביעילות גדולה לתכנון ולביצוע המאבקים שמובילים ארגוני הקואליציה. הללו כוללים מאבק למען חוק כלי ירייה אחראי ותקין, נגד היעדר האכיפה המשטרית-מוסדית של חוק כלי ירייה ביישובים של אזרחי ישראל הפלסטינים, ונגד המדיניות הנוכחית של חימוש אזרחי המוני, המשלבת היתר גורף לנשיאת נשק אבטחה בכל מקום ובכל זמן, עם הרחבה מרחיקת לכת בקריטריונים לנשיאת נשק בידי אזרחים ותיקון תקנות כלי ירייה מתירניות יחסית. קשת רחבה של פעילות וארגונים מנהלים את המאבקים האלה בתיאום ובנחישות.

עם השנים, ארגונים שותפים בקואליציית האקדח על שולחן המטבח – 16 במספר כיום – מגבירים ומעמיקים גם את פעילותם העצמאית לפירוק נשק קל ולצמצום תפוצתו. מעבר לתמיכה ולסיוע שסיפקו מראשית ימי הקואליציה, כמה ארגונים בולטים מציבים פעילות לצמצום נשק במרכז סדר היום שלהם, ומפרסמים דיווחים רלבנטיים באתרים ובעלונים שלהם. פעילוֹת מארגונים שונים מציגות מסרים של התנועה בוועדות הכנסת, במשרדי ממשלה שונים, בתקשורת ובפורומים ציבוריים. התעצמות התנועה ניכרת גם בפניות מצד מוסדות שלטוניים שונים וכלי תקשורת רבים, המשקפות זיהוי של התנועה כמקור ידע ייחודי וחסר הקבלה.

 

העברת הרצאות וסדנאות

פרויקט האקדח שולחן המטבח מעביר באופן שוטף הרצאות וסדנאות בנוגע למדיניות נשק קל בישראל, ריבוי הנשק, חוקי נשק, אלימות בנשק, היבטים של מגדר ומוצא אתני בהקשר של נשק, עבודת הפרויקט והקואליציה, והתנועה המתחזקת שקוראת להפחתת הנשק במרחב הציבורי בישראל. פעילות הפרויקט מציגות מסרים ותובנות מעל במות ציבוריות מגוונות, לרבות קמפוסים אוניברסיטאיים, קבוצות סטודנטים וסדנאות של ארגונים.

 

רשימת הרצאות וסדנאות שקיים הפרויקט / הזמינו הרצאה

 

סדנה-עם-מייסא
סדנה שהעבירה עו"ד מייסא ארשיד לכעשרים סטודנטים פלסטינים מארגון ג'זור בלוד, 13.3.18

 

הטמעת ידע משולחן המטבח באקדמיה

ידע, ניתוח וחומרים של "האקדח על שולחן המטבח" שולבו במספר קורסים אקדמיים: עו"ד גלית לובצקי מציגה למאות סטודנטים את הקשר בין נוכחות כלי ירייה לבין אלימות במרחב הפרטי, במהלך הקורס "משפט ציבורי פרקטי" במכללה האקדמית אונו; ד"ר רותי פרסר מלמדת פרקים מתוך הדוח "לא נצור" במסגרת קורסים באוניברסיטת חיפה ובמכללת תל חי; ד"ר מעיין סודאי הזמינה נציגה של הפרויקט להרצות במסגרת הקורס "מין, מגדר ומיניות" באוניברסיטת חיפה. כמו כן, נמשך המחקר המקיף שכולל בחינת עמדות כלפי כלי ירייה, שעורכות במשותף ד"ר שרי אהרוני, ד"ר עמליה סער וד"ר עליזה לוין.

תיאום עם ארגונים פמיניסטיים פלסטיניים

אנחנו מקיימות תהליך של תיאום הדדי ובניית ידע עם שני ארגונים פמיניסטיים פלסטינים מישראל, נשים נגד אלימות ואלטופולה, תוך כדי עבודה על שני אוספים נפרדים אך משלימים של עדויות. עמותת נשים נגד אלימות אף הצטרפה כעותרת בעתירה לבג"ץ שמוביל האקדח על שולחן המטבח. לעתירה הצטרף גם ארגון פמיניסטי פלסטיני נוסף, נע"ם – עמותה למען נשים ערביות במרכז.

 

שותפות עם מהפך-תע'ייר

יזמת "האקדח על שולחן המטבח" מקיימת שותפוּת עם ארגון "מהפך-תע'ייר" היהודי-פלסטיני, שמפעיל שבע קהילות לימוד ברחבי המדינה, שבהן פועלים סטודנטים עם ילדים ונוער, תוך מעורבות ההורים והתושבים (בעיקר תושבות). בדצמבר 2017 קיימנו מפגש ראשון עם כעשרים מנחות ופעילות של הארגון, בעקבותיו הוזמנו לעבוד עם קבוצת נשים מהעיירה הגלילית מע'אר. במהלך 2018 ו-2019 נערכו מספר פגישות של קבוצה זו בהנחיית רלה מזלי ומייסא ארשיד משולחן המטבח, ופידא טבעוני וחילוה עסאקלה ממהפך-תע'ייר. הקבוצה, שכוללת נשים מוסלמיות, נוצריות ודרוזיות, השלימה בשלושת החודשים האחרונים של 2019 פרויקט של תיעוד מקרי ירי בסביבתן. הקבוצה מתכננת המשך למידה ופעולה במטרה להעלות את מודעות לסכנות הנשק המורשה והבלתי מורשה בקרב האוכלוסייה האזרחית ולפעול לשינוי המצב.

סדנה לפעילות מהפך-תע'ייר, 23.12.17. צילמה: פידא טבעוני
האקדח של שולחן המטבח לוגו לבן

רוצה להתעדכן בפעילות שלנו?

הרשמו לרשימת התפוצה

אנחנו זקוקות לתרומתך!

באמצעות פייפאל או כרטיס אשראי:

*לאחר לחיצה על הכפתור סמנו את התיבה בטופס לתרומה חודשית

או בהעברה בנקאית:

לתרומות פטורות מס מארה"ב, בסכום של למעלה מ-$100

ניתן לתרום דרך הקרן החדשה לישראל.
עדיף לשלם בצ'ק לכתובת:
The New Israel Fund
PO Box 70358, Philadelphia, PA
19176-0358, USA
ורשמו בהערות:
Donor Advised for Gun Free Kitchen Tables

לתרומה דרך הקרן החדשה באמצעות כרטיס אשראי

בסכום של למעלה מ-$100
אנא השתמשו באופצייה: "תרומה לכבוד"
שמוצעת בעמוד הבית של הקרן;
שם ה-Honoree הוא: Gun Free Kitchen Tables
והכתובת למשלוח הודעה מטעם הקרן היא:
gunfreekitchentables@gmail.com

לחצו להורדה - נייר עמדה פורץ דרך שנכתב בתהליך למידה ודיאלוג בין רופאים לזכויות אדם והאקדח על שולחן המטבח