חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קורבנות נשק אבטחה שנלקח הביתה

משנת 2002

0

חפות וחפים מפשע נורו למוות בנשק אבטחה שנישא מחוץ למשמרת. ההרוגים מונים 21 נשים ו-20 גברים שנורו במרחב הביתי בנשק של חברות האבטחה.

בשנים 2013-2002 נרצחו ונהרגו לפחות 18 נשים ולפחות 18 גברים בנשק אבטחה במרחב הפרטי או על רקע משפחתי.עם אכיפת החוק שאוסר על מאבטחים לקחת נשק הביתה, לו תרמה הפעילות הציבורית של האקדח על שולחן המטבח, בין השנים 2014 ו-2016 לראשונה מזה לפחות 11 שנים – לא נהרג אף אדם במרחב הפרטי על ידי מאבטח באמצעות נשק אבטחה.

עם שינוי החקיקה מ-2016, שמתיר למאבטחים לקחת נשק הביתה לאחר המשמרת – חזרו מקרי ההרג.

נר זכרון בוער

דמיטרי יונגרוב

36, מחיפה, נורה למוות בידי גאורגי ז'לקוב, בן 61, באקדח שנשא מחוץ למשמרת במסגרת עבודתו כמאבטח בכרמלית. יגורוב נורה באוגוסט 2021 בביתו של זלקוב, שם התגורר זמנית.

נר זכרון בוער

ילנה יצחקבייב

57, מפתח תקווה, נרצחה בינואר 2020 בידי בעלה, סלאביק מבשב, שירה בה באמצעות נשק שנשא ברישיון במסגרת עבודתו כמאבטח במוסד חינוכי. לאחר מכן התאבד היורה.

נר זכרון בוער

לוטי גנץ

91' נרצחה במרץ 2018 בירי בידי בנה, בן 67, שעבד כמאבטח, בדירתם בבת ים. לאחר מכן התאבד היורה.

נר זכרון בוער

ימית ז'ורנו

26, ואביה, עו"ד נתן ז'ורנו, 56, נרצחו ביולי 2013 בעת עבודתם במשרד של נתן בירושלים. הרוצח, מאבטח שהחזיק באקדח ברשיון לצורך עבודתו, היה לקוח של עורך הדין ז'ורנו והסתכסך עמו על רק ייצוגו בהליך גירושין. בית המשפט הרשיע אותו ברצח הכפול.

נר זכרון בוער

עו"ד נתן ז'ורנו

56, נרצחו ביולי 2013 בעת עבודתם במשרד של נתן בירושלים. הרוצח, מאבטח שהחזיק באקדח ברשיון לצורך עבודתו, היה לקוח של עורך הדין ז'ורנו והסתכסך עמו על רק ייצוגו בהליך גירושין. בית המשפט הרשיע אותו ברצח הכפול.

נר זכרון בוער

אלכס קוזניצוב

אלכס קוזניצוב, 17, נרצח במרץ 2013. הרוצח, שקיבל אקדח לצורך עבודתו כמאבטח רק ימים ספורים קודם לכן, רצח בדקירות סכין את זוגתו דאז, ראדה קוזניצוב בעת שישנה, ולאחר מכן רצח את בנה, אלכס קוזניצוב, בדקירות סכין ובירי. מספר שעות לאחר מכן ירה בחברו, יוסף דב. לאחר ששוטרים קראו ליורה להסגיר את עצמו – התאבד בירייה. חוקרי המשטרה מניחים כי ראדה נרצחה על רקע רצונה להפרד מהיורה. המניעים לרצח בנה ולרצח יוסף דב לא ידועים עד היום.

נר זכרון בוער

אשה

בת 43 מראש העין ששמה אסור בפרסום נרצחה במרץ 2013 על ידי בעלה שעבד כמאבטח במוסד חינוך. מדיווחים שונים לאחר הירי עלה כי בני הזוג היו מסוכסכים ופתחו בהליכי גירושין. במהלך ויכוח סוער בנוגע להליך הגירושין בזמן שנסעו ברכבם עם בתם בת ה-14 תפס המאבטח את אשתו בשערה, הצמיד אליה את האקדח וירה בה שני כדורים.

נר זכרון בוער

אשה

בת 24 ששמה לא פורסם נורתה ונהרגה בתל אביב באוגוסט 2012 בעקבות ירי מאקדחו של בן זוגה המאבטח, בנסיבות שאינן ברורות.

נר זכרון בוער

דוד שקרגי

24, נרצח בבאר שבע בנובמבר 2011. נער שעמו הסתכסך על רקע רכישת אופנוע ירה בו באמצעות אקדח שאחיו החזיק ברשיון לצורך עבודתו כמאבטח. בית המשפט הרשיע את היורה הקטין בהריגה ובעבירות נוספות וגזר עליו שמונה שנות מאסר לריצוי בפועל.

נר זכרון בוער

תמר לב

31, נרצחה בערד בדצמבר 2010. בעלה, שממנו נפרדה לאחר מערכת יחסים אלימה, ירה בה באמצעות אקדח שקיבל בנו לצורך עבודתו כמאבטח, לאחר שעקב אחריה לראות אם היא נפגשת עם אחר. בית המשפט הרשיע את היורה ברצח וגזר עליו מאסר עולם.

נר זכרון בוער

סמי ששון ביטון

45 נרצח בנתיבות ביוני 2009. היורה, שעבד כמאבטח בעיר, הגיע למספרה שבה עבד ביטון. בין השניים פרץ ויכוח, במהלכו ירה המאבטח בביטון והתאבד בירייה. במשטרה העריכו כי ברקע לרצח חשדות וקנאה מצד הרוצח.

נר זכרון בוער

ולרי גיטלמן

35, נרצח בפתח תקווה בדצמבר 2008. היורה הכיר את ולרי בעת שהשניים עבדו יחד. בערב הרצח נפגשו השניים והתפתח ביניהם, ויכוח בעקבותיו שלף היורה אקדח שניתן לו לצורך עבודתו כמאבטח בבנק, וירה בולרי ירייה שהביאה למותו. לאחר מכן וידא כי ולרי נהרג וניסה לטשטש את מעורבותו באירוע. היורה הורשע ברצח ונגזר עליו מאסר עולם ותשלום פיצויים לאמו של ולרי ולבנו.

נר זכרון בוער

בלה ובוריס ליטרובניקוב

53, ובעלה של בלה, בוריס ליטרובניקוב, 54 - נרצחו ברמלה באפריל 2008. היורה, אחיינה של בלה, ירה באקדח שניתן לו לצורך עבודתו כמאבטח, במהלך התקף פרנויה. היורה הוכרז כבלתי כשיר לעמוד לדין ומאושפז מאז בבית חולים פסיכיאטרי.

נר זכרון בוער

גלינה פלאדייב

54, נרצחה בדימונה בפברואר 2006 על ידי בן זוגה שעבד כמאבטח. מחקירת המשטרה עלה כי היורה איים על פלאדייב לאחר שזו ביקשה לעזוב אותו, אך היא לא ייחסה לאיומים אלה חשיבות רבה. אחרי הרצח התאבד היורה ביריה.

נר זכרון בוער

זרו וובלום

24, נרצחה בירושלים בינואר 2005. מחקירת המשטרה עלה כי בן זוגה, שעבד כמאבטח, ירה בה על רקע רצונה להפרד ממנו, באמצעות אקדח שהחזיק לצורך עבודתו בחברת שמירה. לאחר הירי התאבד בירייה.

נר זכרון בוער

וארקאנש (טגין) אבוהיי

52, בנה, גדעון אבוהיי, 29, והקייס טסמה מולוגטה, נרצחו בעפולה באוגוסט 2004. היורה, בנה של וארקאנש ואחיו למחצה של גדעון, אשר עבד כמאבטח בעפולה, ירה בשלושה ככל הנראה בשל מערכת יחסים עכורה עם אחיו, וניסה להתאבד. כתוצאה מהירי נפצעו אנשים נוספים, ביניהם בן השכנים ואחיו של היורה. נגד היורה הוגש כתב אישום בגין רצח השלושה ובגין נסיון רצח ארבעה אנשים נוספים.

נר זכרון בוער

אנה (אילנה) דשקביץ

29, נהרגה ביוני 2003 לאחר שירתה בעצמה בטעות מאקדח שבו החזיק בעלה במסגרת עבודתו כמאבטח. בית המשפט המחוזי בתל אביב זיכה את האחרון מאישום בהריגה.

נר זכרון בוער

ליאורה בקשי

25, נרצחה בערד במרץ 2003 על ידי בעלה שעבד כמאבטח בבית ספר בעיר. חקירת המשטרה העלתה שבין בני הזוג שרר מתח, וכי הרצח ככל הנראה תוכנן על ידי היורה מראש. היורה התאבד ביריה.

נר זכרון בוער

אסתר פייגנבאום

55, נהרגה ב-2002 על ידי בנה המאבטח

נר זכרון בוער

מרים שלום

62, ובעלה, נמצאו הרוגים מירי בביתם במודיעין בספטמבר 2018. על פי החשד, הגבר, שעבד כמאבטח, רצח את אשתו והתאבד.

נר זכרון בוער

נאדר זאיד

63, נהרג בדירתו בחיפה באוגוסט 2017 על ידי בנו המאבטח, 26. לפי פרסום בתקשורת קליע פגע באב בראשו כאשר הבן טיפל בנשק שהחזיק ברישיון. הבן נעצר בחשד לביצוע עבירה.

נר זכרון בוער

אשה

ממולדובה בת 45 ששמה לא פורסם, נרצחה באפריל 2013 באשקלון על ידי בנה המאבטח של הקשישה שבה טיפלה. היורה החזיק באקדח ברשיון לצורך עבודתו כמאבטח, ולאחר הירי הסגיר את עצמו למשטרה. במרץ 2014, בעודו ממתין למשפטו בכלא שקמה, התאבד.

נר זכרון בוער

יוסף (סוסו) דב

52, נרצח במרץ 2013. הרוצח, שקיבל אקדח לצורך עבודתו כמאבטח רק ימים ספורים קודם לכן, רצח בדקירות סכין את זוגתו דאז, ראדה קוזניצוב בעת שישנה, ולאחר מכן רצח את בנה, אלכס קוזניצוב, בדקירות סכין ובירי. מספר שעות לאחר מכן ירה בחברו, יוסף דב. לאחר ששוטרים קראו ליורה להסגיר את עצמו – התאבד בירייה. חוקרי המשטרה מניחים כי ראדה נרצחה על רקע רצונה להפרד מהיורה. המניעים לרצח בנה ולרצח יוסף דב לא ידועים עד היום.

נר זכרון בוער

רוסלן סחרוב וגלינה בגץ

גלינה בגץ, 31, ורוסלאן סחרוב, 47, נרצחו בבאר שבע בדצמבר 2012 על ידי בעלה של גלינה, שהחזיק באקדח ברשיון שניתן לו לצורך עבודתו כמאבטח. מכתב האישום שהוגש נגד היורה עולה כי זמן קצר לאחר שפרץ ויכוח בין גלינה ובעלה הוא עקב אחריה עד למספרה וירה בה וברוסלאן.

נר זכרון בוער

אביבה (אבבה) מקש-ג'מבר

45, נרצחה בקריית מוצקין בדצמבר 2011. בעלה לשעבר ירה בה באמצעות אקדח שהחזיק ברשיון שניתן לו לצורך עבודתו כמאבטח, ולאחר מכן התאבד ביריה.

נר זכרון בוער

ארנסטו מנדוזה

41, נרצח באילת בספטמבר 2010. אשתו, שעבדה כמאבטחת בעיר, ירתה בו במהלך ויכוח, באמצעות אקדח שקיבלה לצרכי עבודתה. בית המשפט הרשיע את היורה בהריגה וגזר עליה עשר שנות מאסר, בלבד הואיל והירי נעשה על רקע אלימות ארוכת שנים.

נר זכרון בוער

ויקטור שברדין

22, נהרג בקריות בינואר 2010 כשהיה בחופשה משירותו הצבאי. ויקטור חגג עם חברו הטוב שעבד כמאבטח, והשניים שיחקו בנשק שנשאו עמם – הצבאי והאזרחי – עד שהמאבטח פלט כדור מאקדחו וויקטור נהרג. המאבטח הורשע בהריגה במסגרת הסדר טיעון.

נר זכרון בוער

אנדריי מטוסוב

28, נרצח בפתח תקווה בדצמבר 2008 בירי בידי חבר משפחה. הרצח בוצע בביתה של פרודתו של היורה, שנפצעה מהירי. היורה החזיק אקדח ברישיון במסגרת עבודתו כמאבטח.

נר זכרון בוער

גינדה דבויקין

ניצולת שואה בת 89, נרצח ברמלה באפריל 2008. היורה, נכדהּ של גינדה, ירה באקדח שניתן לו לצורך עבודתו כמאבטח, במהלך התקף פרנויה. היורה הוכרז כבלתי כשיר לעמוד לדין ומאושפז מאז בבית חולים פסיכיאטרי.

נר זכרון בוער

שני עובדי חברת שמירה

ששמם לא ידוע נרצחו בירושלים בחודש יוני 2007 על ידי עמית לעבודה, ככל הנראה על רקע סכסוך כספי. לא פורסמו פרטים נוספים.

נר זכרון בוער

יעקב פרדג'ב

נורה ונהרג בתל אביב בפברואר 2006 על ידי מאבטחת שהגיעה למסיבה במסעדה, כשהיא נושאת עמה את האקדח ששימש אותה לצורך עבודתה. לאחר המסיבה התפתח דין ודברים בין המנוח למאבטחת, וזו ירתה במצחו. בית המשפט הרשיע את המאבטחת בהריגה ונגזרו עליה שש שנות מאסר, מתוכן 4.5 שנים לריצוי בפועל.

נר זכרון בוער

אריאל פרמוט

24, נהרג באילת בנובמבר 2004. אריאל, היורה ושותף נוסף בדירתם עבדו כמאבטחים. באחד הערבים, כאשר האחרון השאיר את אקדחו בסלון, השתמש בו היורה וירה כדור שפגע באריאל וגרם למותו. היורה הורשע בהריגה ונגזרו עליו 30 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי הוריו של אריאל. השותף שהחזיק באקדח הורשע במעשה פזיזות ברשלנות בנשק, ונגזרו עליו 6 חודשי מאסר בדרך של עבודות שירות ומאסר על תנאי.

נר זכרון בוער

שלי מיכאלוב

33, נרצחה במגדל העמק בספטמבר 2004 בידי בעלה שעבד כשומר במפעל, לאחר שביקשה להתגרש ממנו. מכתב האישום עולה כי היורה ירה בה ובחברהּ – אשר הצליח להמלט - לאחר שהתעמת איתם. היורה הואשם ברצח ובנסיון לרצח, אך ועדה פסיכיאטרית קבעה כי אינו כשיר לעמוד לדין וההליך הופסק.

נר זכרון בוער

עבדאללה אבו-שיח

28, נהרג ביולי 2003 בתת מקלע עוזי שהחזיק חברו לעבודה, מאבטח, תוך כדי נסיעה במונית, בצומת סומך. אבו-שיח ועוד ארבעה מאבטחים היו בדרכם לעבודה ביישוב שקד. מאבטח נוסף נפגע באורח בינוני.

נר זכרון בוער

טייקו-קרן היילו

26, נרצחה בתל אביב באפריל 2003 על ידי חברהּ שעבד כמאבטח בקניון רמת אביב. חקירת המשטרה העלתה שהמאבטח ירה בה שבעה כדורים בזמן שישנה, משום שחשב שהיא רוצה לנתק את הקשר איתו. לאחר הירי ניסה היורה להתאבד אך נותר בחיים. בית המשפט הרשיע אותו ברצח בכוונה תחילה.

נר זכרון בוער

אילנה לוי

44, נרצחה בתל אביב בינואר 2003 על ידי בן זוגה לשעבר שעבד כמאבטח, ככל הנראה לאחר שסירבה להמשיך ולהתראות איתו. היורה התאבד בירייה.

הערה מתודולוגית: הרשימה מתעדכנת באופן שוטף גם לאחור, כשנוסף מידע חדש לגבי מקרי עבר.
ישנם מקרים נוספים שלא פוענחו, ולכן המספרים שמוצגים גם הם מספרי מינימום. המספרים המסכמים אינם כוללים התאבדויות

אנחנו זקוקות לתרומתך!

באמצעות פייפאל או כרטיס אשראי:

*לאחר לחיצה על הכפתור סמנו את התיבה בטופס לתרומה חודשית

או בהעברה בנקאית:

לתרומות פטורות מס מארה"ב, בסכום של למעלה מ-$100

ניתן לתרום דרך הקרן החדשה לישראל.
עדיף לשלם בצ'ק לכתובת:
The New Israel Fund
PO Box 70358, Philadelphia, PA
19176-0358, USA
ורשמו בהערות:
Donor Advised for Gun Free Kitchen Tables

לתרומה דרך הקרן החדשה באמצעות כרטיס אשראי

בסכום של למעלה מ-$100
אנא השתמשו באופצייה: "תרומה לכבוד"
שמוצעת בעמוד הבית של הקרן;
שם ה-Honoree הוא: Gun Free Kitchen Tables
והכתובת למשלוח הודעה מטעם הקרן היא:
gunfreekitchentables@gmail.com

לחצו להורדה - נייר עמדה פורץ דרך שנכתב בתהליך למידה ודיאלוג בין רופאים לזכויות אדם והאקדח על שולחן המטבח